آموزش مدارس و فضای مجازی

سناد-شاد-رایانه-

سناد-شاد-رایانه-

آموزش مدارس و فضای مجازی

روش استفاده از سناد و دانا و شاد(شبکه اجتماعی دانش آموزان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

✔جلسه ی اول مهر با اولیای دانش آموزان دوره ابتدایی

 ✍بر اساس مبانی روان شناسی کودک بیشتر در زمان حال بسر می برند و به بازی و سرگرمی و تلویزیون و بازیهای رایانه ای و تبلت را دیگر سر گرم کننده ها توجه بیشتری دارند. به همین جهت نیاز بیشتر به مراقبت و کنترل و نظارت دارند و با پشتیبانی فعالیت های تدریس شده ، تثبیت یاد گیری انجام می گیرد.

♻️نکات انضباطی و تربیتی :

1- برای من نظم و انضباط و اخلاق نیکو . احترام متقابل به دوستان و کمک و همیاری به دوستان و احترام به جمع کلاس اهمیت زیادی دارد و با نظم و در آرامش می توان به اهداف آموزشی و علمی دست یافت.

2- - نظم در خانه و مدرسه و مخصوصا کلاس درس را به فرزندان خود توصیه کنید.

3- در مورد رعایت مقررات مدرسه و کلاس با فرزندان خود صحبت نمایید.با اجازه معلم از میز بیرون بیایند.

4- از غیبت فرزند خود جلوگیر ی نمایید و در صورت نیاز ، غیبت فرزند خود را به مدرسه اطلاع دهید و گواهی پزشکی را ارائه نمایید.

5- حضور به موقع در مدرسه 7:30 و در کلاس

✳️نکات بهداشتی :

6- به بهداشت فردی فرزندان خود بیشتر توجه نمایید. مسواک زدن ، به موقع خوابیدن خواب ، حمام شستن جوراب روزانه ، کوتاه نگه دانشتن مو و بدون مدل – اتو کردن لباس ها – تمیز بودن کفش - رعایت نظافت کلاس و محیط مدرسه

7- هر روز وسایل شخصی از قبیل لیوان یا ظرف آب نباید آب یخ زده به کلاس بیاورند، تغذیه طبیعی مناسب ارائه نمایید.

8- آوردن دستمال کاغذی برای استفاده خود و دانش آموزان در کلاس درس

9- توصیه به دانش آموزان در استفاده از سرویس بهداشتی و آب خوردن و خوراکی های موجود خود در ساعات زنگ تفریح

❗️نکات آموزشی :

10- نظارت ، کنترل و بررسی تکالیف و انجام پیک آدینه توسط دانش آموزان و کنترل توسط والدین

11- انجام فعالیت های ریاضی در کتاب و کتاب نوشتاری

12- پرسش و پاسخ از دروس مختلف و والدین سنجی

13- آوردن کتاب ها روزانه طبق برنامه درسی ، شب کنترل شود.

14- آوردن وسایل مورد نیاز مثل خودکار در چهار رنگ آبی ، قرمز ، سیاه و سبز، مداد ، پاکن ، تراش مخزن دار ، خط کش ، تعداد دو رنگ ماژیک وایت برد برچسب اسم روی آن زده شود.

15- کنترل و بررسی دفتر ریاضی در آن فقط قسمت های که تمرین ریاضی کتاب است در آن با پاسخ صحیح نوشته می شود و تمریناتی که معلم تعیین می نمایید. و در دفتر فارسی کلمات مترادف همه درس ها – کلمات دارای ارزش املایی – شعر ها و معنای آن ها صورت داستان - مباحث دانش زبانی مثل کلمات متضاد و تحقیق ها و فعالیت هایی که معلم تعیین می نماید.

16- علامت گذاری و یا برچسب نام روی کتاب ها و دفاتر وسایل مانند ماژیک وایت بر د و لباس فرم مدرسه ، لباس ورزشی و غیره

17- تهیه پوشه کار

18- توصیه به نوشتن با خط تحریری

19- داشتن دفترچه یادداشت برای ثبت تکالیف روزانه

20- هرماه برای آگاهی از وضعیت اخلاقی و درسی با معلمین ارتباط داشته باشید.

21- والدین سنجی و پرسش مداوم از دروس مختلف

22- وسایل فانتزی به کلاس نیاورند مانند تراش رومیزی بزرگ ، خودکار های چراغ قوه دار و ....

23- ارتباط والدین از طریق وبلاگ و دادن پیشنهاد قابل اجرا و سازنده

24- نماینده اولیاء کلاس برای هماهنگی های لازم در انجام و پیشبرد اهداف کلاس پیگیر و تلاش نماید.


مقوله های رتبه بندی ارزشیابی
    دانش آموزان:

خیلی خوب : دانش آموزی که همیشه بدون غلط و همیشه پاسخگو است و به تمام اهداف مورد نظر معلم دست یافته و تکالیفش را کامل انجام می دهد و اشتباه های محدودی دارد.

خوب : دانش آموزی که اکثر وقتها پاسخگو است و بیشتر انتظارات معلم را بر آورده می سازد و اشتباه های او محدود یکی دو مورد می باشد.

قابل قبول : دانش آموزی که بطور متوسط به اهداف و انتظارات مورد نظر معلم دست یافته باشد

نیاز به تلاش : دانش آموزی که برای انجام فعالیت ها نیاز به کمک و راهنمایی معلم دارد. و به تنهایی قادر به پاسخگویی و انجام فعالیت ها نمی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۸

دریافت
حجم: 2.56 مگابایت
 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۲

🌸 نکات آموزشی 🌸 


🌴 عوامل بد خطی دانش آموزان 🌴

الف) گرفتن شست و دور بودن خیلی زیاد نوک قلم از انگشتان و صحیح نبودن جهت کاغذ و درست نبودن جهت حرکت قلم اتفاق می افتد.

ب) راست نویسی بیش ازحد: عواملی مثل بسیار دور بودن بازو ازبدن وبسیار نزدیک بودن انگشتان به سرقلم - هدایت قلم به تنهایی توسط انگشت سبابه – نا صحیح بودن جهت  کاغذ در ایجاد آن موثر می باشد.

پ ) پرفشار نوشتن که بر اثر فشار دادن بیش از حد انگشت سبابه و استفاده از قلم نا مناسب

ت ) کم رنگ نویسی بیش از حد به عواملی مثل بیش از حد کج یا  راست نگه داشتن قلم و چرخش نوک قلم به یک سمت و قطر بیش از حد قلم بستگی دارد.

ث ) زاویه دار نویسی بیش از حد : به دلیل سفت بودن بیش از حد شست و بیش از حد شل نگه داشتن قلم و حرکت بیش از حد قلم اتفاق می افتد.

ج ) نامرتب نویسی بیش از حد که چهار علت مهم برای این مورد و جود دارد که شامل نبود آزادی حرکت یا حرکت بیش از حد کند دست و محکم گرفتن قلم و در نهایت نادرست یا ناراحت بودن وضعیت می باشد.   

چ ) فاصله گذاری بیش از حد که به واسطه ی پیشرفت بیش از حد سریع قلم به سمت چپ و حرکت بیش از حد و سریع جانبی ایجاد می شود. 


🌼 روش های ترمیمی

قبل از فراگیری نوشتن طراحی تصویرهای با قلم مو و انگشت دست روی شن و نمک و آرد ماسه و .... به آمادگی قبل از نوشتن منجر می شود.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۱۲

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۴۵

 

 

 

دریافت
حجم: 2.13 مگابایت
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۸ ، ۰۷:۵۷



دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 6 ثانیه 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۰۵

دریافت
حجم: 2.44 مگابایت
توضیحات: برنامه هفتگی چند پایه

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۶

دریافت
عنوان: فرم اکسل ارزشیابی کارکنان آموزش و پرورش
حجم: 1.53 مگابایت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۱۴
À

ثبت جهش تحصیلی در ابتدایی سال98

امتحانات سناد سنجش بدو ورود به اول

بخشنامه:

به استناد بخشنامه شماره  97000/2375مورخه 98/02/24 و  97000/4102مورخه  1398/0 /28سازمـان آموزش و پرورش اسـتثنایی کشور، با عنایت به اسـتمرار اجرای آیین نامه ارزشـیابی پیشـرفت تحصـیلی و تربیتی دوره ابتدایی(ارزشـیابی توصیفی) ضروری است به مدیران مدارس دوره اول و دوم ابتدایی تحت پوشـش آن ناحیه/ منطقه ابلاغ فرمایید با رعایت شرایط ذیل نسبت به اجرای بند ب ماده  18آیین نامه مذکور اقدام نمایند :

دانلود فرم رضایت اولیا برای جهش

(کیلیک مدرسه)
 1-مدیران محترم مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصـیلی، با رعایت ضوابط و مقرارات، نسـبت به ثبت اطلاعات فردی،خانوادگی و ثبت پایه جهش دانش آموز در سامانه سـنجش به آدرس   h7.iehs.ir/tashkhis/home اقدام نمایند.

– 2اولیـاء دانش آموز متقاضـی جهش تحصـیلی و یا مـدیر مـدرسه مربوطه با ورود به سامانه پرداخت تعرفه، به آدرس  h7.iehs.ir/tashkhis/pay وجه دریـافتی بـابت ارزیـابی ذهنی که مطـابق دسـتوالعمل مـالی سـنجش 1398  900000ریال است را از طریق سیستم درگاه پرداخت خواهد کرد.

تبصره : علاوه بر  900000ریـال که بابت ارزیابی ذهنی در نظر گرفته شـده و از طریق سیسـتم درگاه پرداخت خواهد شد،هر گونه وجه پیشنهادی از طرف مدارس جهت اخذ نوبت برای دانش آموز وجهه قانونی ندارد.

(کیلیک مدرسه)
 – 3- مـدیر مـدرسه مربوطه بـا ورود به سامانه سـنجش و وارد کردن کـد رهگیری( کـد پرداخت تعرفه جهش از طریق سیستم درگاه ) نوبت گیری را انجام و دانش آموز را در زمان تعیین شده به پایگاههای تخصصی سنجش معرفی نمایند.

 -4 -مدارک لازم جهت ارزیابی، اصل شناسـنامه دانش آموز و پرینت معرفی نامه عکس دار صادر شده از سامانه سنجش
ممهور به مهر مدرسه باشد.

 -5 -ارزیابی ذهنی دانش آموزان از زمان صـدور بخشـنامه تا پایان تیر ماه خواهـد بود و تاریـخ فوق غیر قابل تمدیـد نمی باشد.

(کیلیک مدرسه)
-6- ارزیابی دانش آموزان متقاضـی جهش : از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم و جهش برای بار دوم با رعایت این بخشنامه و سایر مقررات مربوطه در استان انجام می پذیرد.
تبصـره : جهش تحصـیلی از پایه اول به سوم با مجوزکمیسـیون خاص ناحیه / منطقه و جهش برای بار دوم مشروط به اخذ مجوز از کمیسیون خاص استان، سپس ثبت شماره و تاریخ آن در سامانه سناد می باشد .

(کیلیک مدرسه)
-7- پرونده متقاضـیان جهش چند پایه و خارج از آیین نامه، می بایستی از طریق معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع و شورای عـالی آموزش و پرورش بررسـی و اعلاـم نظر گردد تـا فراینـد نوبت گیری و ارزیابی این گروه از طریق سامانه سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام پذیرد.
8- دانش آموزانی که سال/ سال های گذشـته متقاضـی جهش تحصیلی بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب ننموده اند،  در صورت تقاضای مجدد در سال جاری، با پرداخت وجه، مطابق دسـتورالعمل مالی برنامه سنجش سال  1398می توانند بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرند.
 -9 با توجه به اتصال سامانه سـناد و سـنجش، نتایـج حاصل از ارزیابی ذهنی برای مـدیر مدرسه قابل مشاهده است، لذا صدور هرگونه گواهی فیزیکی در خصوص نتایج حاصل از ارزیابی امکان پذیر نمی باشد.
 – 10- ارزیابی دانش آموزان توسط آزمایندگان مسلط و مجرب که دارای مجوز از معاونت تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش اسـتثنایی کشور می باشـند صورت می گیرد. و اسـتانداردهای لاـزم در خصوص ارتباط اولیه با دانش آموز، مناسب بودن اتاق آزمون، ابزار ارزیابی ودقت در اصول اجرای آزمون رعایت خواهد شد، لذا نتایج حاصل از ارزیابی تحت هیچ شرایطی قابل اعتراض نمی باشد.
 -11-قبـل از ورود دانش آمـوز به اتـاق آزمـون، احراز هویت دانش آموز از طریق تطـبیق عکس، اخـذ رضـایت نـامه کتبی(مطابق نمونه پیوست مبنی بر آمادگی فرزنـدشان) از والدین با رعایت شـرایط مندرج در کاربرگ تعهد نامه پیوسـت انجام می گردد.
 – 12-نوبت گیری توسط مـدیر مدرسه، پس از پرداخت وجه از طریق سیسـتم درگاه، امکان پذیر می باشد.
انجام ارزیابی بدون اخذ نوبت و پرداخت تعرفه در سامانه، ممنوع بوده و امکان پذیر نمی باشد


نحوه ثبت جهش تحصیلی در سیستم سناد به صورت تصویری

.

.

سایت پرداخت هزینه برای جهش تحصیلی و تست مجدد حل شده
   h7.iehs.ir/tashkhis/pay   

..

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۵۳
"کانون" الگوی بومی مدرسه
برای "محیط یادگیری بدونِ شوق و محیط اضطراب‌آور" نام‌هایی همچون زندان، قفس، اردوگاه و مانند این ها را باید برگزید نه مدرسه.

  مرتضی نظری*

چرا زیر بام بزرگ یک وزارتخانه دو هوا وجود دارد؟ چرا دانش آموزان در مدرسه به کسالت دچار می شوند و در کتابخانه های کانون پرورش فکری با اشتیاق حاضر می شوند؟

چرا همزمان در نظام آموزش رسمی و مدرسه ای، با مسأله کاهش انگیزه و شوقِ یادگیری دانش آموزان مواجه‌ایم ولی در بخش کمی غیررسمی‌ترِ آن یعنی در کانون پرورش فکری، شاهد شوق و انگیزه همان بچه ها برای یاددهی و یادگیری هستیم؟

چرا همان کودکان و نوجوانانی که در کتابخانه‌ها و مراکز کانون با شوق و هیاهو و علاقه در بیش از چهل برنامه و فعالیت ادبی، هنری، فرهنگی، علمی و مهارتی شرکت می‌کنند اما در مدرسه عموماً دچار کسالت‌اند و برای زنگ آخر و خروج [=فرار] از مدرسه لحظه شماری می کنند؟

راهی به رهایی از کلیشه های مدرسه

پای تفاوت شگفتی در میان است: 
چگونه می‌شود در یک اقلیم و زبان مشترک و اتفاقا با شرایط نابرابر مدرسه و کانون، اما دو نتیجه بسیار متفاوت مشاهده شود؟

به باور من که در بیست و دومین سال کار در دستگاه تعلیم و تربیت، اکنون پنج ماه است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران را تجربه می کنم، پاسخ این پرسش به نوع رابطه مربی با بچه‌ها بر می‌گردد: "رابطه‌ای مؤثر و مبتنی بر ذائقه و ذوق مخاطبان و پرهیز از آموزش مستقیم " ؛ رابطه ای که محیط کتابخانه‌های کانون پرورش فکری را سرشار از میل به مشارکت و کاهش رقابت می‌سازد.

مشارکت در فعالیت‌های انتخابی و دوست داشتنی، نه اجباری امری نادیده‌گرفته‌شده است که نظام رسمی آموزشی و مدارس ما از آن رنج می برد.

 "آموزش و پرورش" به دلیل ظرایف پیچیده و جنبه انسانی‌اش چندان قاعده‌پذیر نیست اما می‌‌توان گفت برای "محیط یادگیری بدونِ شوق و محیط اضطراب‌آور" نام‌هایی همچون زندان، قفس، اردوگاه و مانند این ها را باید برگزید نه مدرسه.

راهی به رهایی از کلیشه های مدرسه

 پس از انتشار کتاب «مرگِ مدرسه؟» که گردآوری دیدگاه‌ها و گفتارهای انتقادی در حوزه آموزش و پرورش بود، پرسش مشترکی برای خوانندگان و مخاطبان مطرح شده‌است: 
بالاخره راه جایگزین چیست؟ و حالا با این نقدها بر نظام مدرسه‌ای چه باید کرد؟ 

به عنوان یک پیشنهاد، تجربه و مشاهده در بیست و دومین سال کار در حوزه های مختلف آموزش و پرورش و نه از سر تبلیغ یا نگاهی سوگیرانه نسبت به محل کار اکنونم -کانون- و نه برای نتیجه‌گیری نهایی و نه با ادعای دستیابی به نسخه ای شفابخش، به این پرسشِ علاقمندان، فعالان و پژوهشگران، چنین پاسخ می‌دهم:

مطالعه میدانی و مقایسه‌ای روی آنچه در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در جریان است - با همه ابعادش از جمله حقوق پایین و شرایط بی‌ثبات مربیانش گرفته (حدود دو سوم پرسنل، قراردادی اند) - می تواند یک تجربه بومی موفق در کشور ما برای بهسازی مدرسه باشد.

برای نجات و نوسازی مدرسه در کنار ضرورت آگاهی از آنچه در نظام‌های آموزشی موفق جهان می‌گذرد، توجه به ظرفیت‌های بومی و ایرانی را همچنان یک گزینه پررنگ می‌دانم. 

راهی به رهایی از کلیشه های مدرسه

امیدوارم از رهگذر این جریان تأملی و سنجشگرانه، راهی به رهایی از کلیشه های کشنده و ملال آور مدرسه و تغییر در وضعیت کنونی آن حاصل شود.

*مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۲۴