آموزش مدارس و فضای مجازی

سناد-شاد-رایانه-

سناد-شاد-رایانه-

آموزش مدارس و فضای مجازی

روش استفاده از سناد و دانا و شاد(شبکه اجتماعی دانش آموزان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دستورالعمل ثبت نام در مقطع ابتدایی سال تحصیلی ۹۹-۹۸

 بخش نامه ها ویژه مدیران

دستورالعمل ثبت نام در مقطع ابتدایی
مدارس ابتدایی :

۱-:از تمامی متولدین نیمه اول  ۱۳۹۲وقبل از آن و اسـتثنائا متولدین اول مهر ماه ۱۳۹۲با رعایت حداکثر سن مقرر در آیین نامه اجرایی در پایه اول ثبت نام گردد.

-۲-:زمان ثبت نام پایه اول از تاریخ  ۱۳۹۸/۰۳/۲۰لغایت  ۱۳۹۸/۰۵/۳۰خواهد بود.

 -۳-:در ثبت نام دانش آموزان مفاد آیین نامه اجرایی مدارس بخصوص مواد  ۲۸و  ۳۶و اصلاحات بعدی مدنظر باشد.
-۴-:سـنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از دوم تیر ماه سال  ۱۳۹۸شـروع و تا پایان نیمه اول شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
:۴-۱:بـا توجه به ممنوعیت ثبت نام دانش آموزان بـدون برگه سـنجش در پایه دوم ، مـدیران مـدارس برای بازمانـدگان سنجش سـنوات قبل همانند نوآموزان جدید از سامانه سـنجش نوبت گرفته و جهت ارزیابی به پایگاههای سنجش اولیه معرفی نمایند.
 :۴-۲:با توجه به محـدودیت زمانی فعالیت پایگاه های سـنجش معرفی بموقع ثبت نام شـدگان به پایگاه های مشـخص شده مورد تاکید می باشد.

 :۴-۳: طبق دستورالعمل وزارتی مبلغ  ۳۰۰۰۰۰ریال هزینه سـنجش از طریق کارتخوان در پایگاههای سنجش دریافت خواهد شد.
(کیلیک مدرسه)
-۵: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش ) اول به سوم ، دوم به چهارم ، سوم به پنجم ، چهارم به ششم و جهش بار دوم( از  ۲۰خرداد ماه تا پایان تیرماه انجام خواهد شد .

 : ۵-۱: جهش تحصـیلی اول به سوم با رای کمیسیون خاص نواحی و مناطق و جهش تحصیلی بار دوم با رای کمیسیون خاص اسـتان امکانپذیر می باشد و لازم است مدیران مدارس بعد از اقدام ، شماره رای کمیسیون را در بخش اطلاعات فردی و خانوادگی سامانه سنجش ثبت نمایند.

-۲ :برای تکمیل اطلاعات فردی جهش پایه های )دوم به چهارم ، سوم به پنجم ، چهارم به ششم( در سامانه سنجش ، شماره مجوز از کارشناسی سنجش مناطق و نواحی دریافت شود .
:۵-۳ :مبلغ  ۹۰۰۰۰۰ریـال هزینه ارزیـابی از طریق درگـاه اینترنتی در زمـان ثبت نام و نوبت گیری در مـدرسه پرداخت خواهد شد .

 - ۶ :تصویر آخرین مدرک تحصیلی کلیه اولیای دانش آموزان ثبت نام کننده در پایه اول ابتدایی برای شناسایی اولیای بی سواد و جذب آن ها در کلاس های سواد آموزی دریافت و در پرونده تحصیلی دانش آموزان بایگانی گردد.
 :۶-۱ :عدم ارایه مدرک تحصیلی نباید منجر به عدم ثبت نام شود
(کیلیک مدرسه)


 ::: موارد عمومی :::



 -۱- :شورای مدرسه با دستور جلسه (برنامه ریزی برای ثبت نام ) تشکیل و در ارتباط با موارد ذیل و سایر موارد مورد نیاز در چارچوب این دستورالعمل تصمیم گیری شود.
 ۱-۱- :تقسیم کار لازم بین عوامل اجرایی و تعیین مسئولین ثبت نام
 ۱-۲-: صدور ابلاغ داخلی به همراه شرح وظایف
۱-۳- :همـاهنگی در خصوص ظرفیت ثبت نـام در پـایه ها و کلاس های مـدارس دولتی براساس توافق صورت گرفته با منطقه /ناحیه ودر مدارس غیر دولتی براساس ظرفیت تایید شده توسط اداره کل نوسازی
- رعایت حداکثر تعداد دانش آموز مجاز اعلام شده در هرکلاس دوره های تحصیلی در ثبت نام مدنظر قرار گیرد .
۱-۴: همـاهنگی درخصوص محـدوده ثبت نام در مـدارس عادی - دولتی و هیات امنایی براساس توافق صورت گرفته با منطقه /ناحیه
۱-۵: اعلام بموقع نتایج امتحانات
۱-۶: اختصاص اتاقی برای استقرار مسئولین ثبت نام و اولیا در طبقه همکف


۲- اهم نکـات مربوط به دسـتورالعمل هـای ثبت نام اعم از مـدارک لازم، زمان، شـرایط سـنی ثبت نام در دوره ها ی تحصـیلی و... همراه با شماره تلفنهای ستاد نظارت بر ثبت نام ،ناحیه منطقه و اداره کل در تابلوی اعلانات و در معرض دید مراجعه کنندگان نصب گردد.

 ۲-۱:ضـروری است اسامی مسـئولین ثبت نام مدرسه و محدوده ثبت نام مدرسه در تابلوی اعلانات و اتاق محل استقرار نصب گردد.


 ۳:ثبت نـام دانش آموزان پایه های داخلی بـدون حضور اولیا بوده و اسـتفاده ابزاری از مواردی همچون تحویل کارنامه و... برای حضور اجباری اولیا ممنوع می باشد.

۳-۱:در مـدارس غیردولتی ، اسـتعداد های درخشان و شاهـد با توجه به پرداخت مبالغ مصوب حضور اولیا ضـروری می باشد.


 ۴:لاـزم است به محض فعال شـدن سامانه سـناد برای ثبت نام ، نسـبت به انتقال گروهی تمامی دانش آموزان به پایه های بالاتر اقدام گردد بدیهی است هرگونه تعلل در این خصوص مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

(کیلیک مدرسه)
 ۵:مشخصات کامل دانش آموزان جدید بموقع و روزانه در سامانه سناد ثبت گردد.
 ۵-۱:تکمیل تمامی فیلد های مربوط به مشـخصات مدرسه ، دانش آموزان و اولیا در سامانه سـناد الزامی بوده و آدرس کامل ( استان– شهر/روستا- خیابان– کوی /کوچه- پلاک– طبقه ) و شماره تلفن آن ها درج شود .
۵-۲:تمامی مدیران مدارس نسبت به بررسی مجدد و ویرایش آدرس محل سکونت و شماره تلفن دانش آموزان براساس آخرین اطلاعات اقدام نمایند.


 ۶:به منظور تکریم وارج نهـادن به خانوادههای معظم شـهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و همکاران محترم فرهنگی مساعدت ممکن برای ثبت نام فرزندان آن ها معمول گردد.
 ۶-۱:ثبت نام فرزندان کارکنان دولت در مدارس نزدیک به محل کار آن ها متناسب با ظرفیت مدرسه بلامانع می باشد


 ۷:بـا توجه به هدفگـذاری هـای صورت گرفته برای بـاسواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان ضـروری است برنامه ریزی لازم برای شناسایی اولیای بی سواد و جذب آن ها در کلاس های سواد آموزی صورت گیرد .


۸:باستناد ماده ۳آیین نامه اجرایی مـدارس برگزاری آزمون ورودی ، مصاحبه و تعیین شـرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه به جز پول بیمه حوادث و کتب درسـی در زمان ثبت نام مجاز نیست و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم گردد .


 ۹:دریافت هرگونه وجهی خارج از ضوابط توسط مدیران مدارس ممنوع می باشد.
۹-۱:دریافت کمک های مردمی داوطلبانه و وجوه مربوط به فعالیت های فوق برنامه ، سرویس ایاب و ذهاب ، لباس فرم ، لباس کارگاه ، بعـد از شـروع سال تحصـیلی و پس از تصویب در انجمن اولیا و مربیان با رعایت سایر قوانین و مقررات امکانپذیر خواهد بود .

۹-۲:دریافت مبالغ قانونی به صورت دستی ، چک حامل و چک پول وجاهت قانونی نداشـته و مدیران باید شماره حساب

مـدرسه خود را به اطلاـع اولیـا و کلیه مراجعـان برساننـد تا مبالغ خود را به حساب مـذکور واریز نموده و فیش آن را به مدرسه تحویل دهند. استفاده از کارتخوان متصل به حساب مدرسه بلامانع می باشد.
۹-۳:طبق اصلاحیه ماده  ۱۱قانون شوراهای آموزش و پرورش مصوب مجلس شورای اسـلامی و آیین نامه اجرایی آن دریافت کمک های مردمی مشروط به داوطلبانه بودن و در خارج از فصل ثبت نام ، بلامانع می باشد .


۱۰: ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه به شـیوه تلفیقی– فراگیر در مدارس عادی براساس شیوه نامه اجرایی مصوب شورای عالی و رعایت سایر قوانین و مقررات ابلاغی آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود .
 :۱۰-۱:دستورالعمل ثبت نام مدارس استثنایی متعاقبا ارسال خواهد شد .


-۱۱:ثبت نام اتباع خارجی همانند سایر دانش آموزان و با لحاظ نمودن دستورالعمل ارسالی مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور خواهد بود.


 -۱۲:براساس ماده ۲۸آیین نامه اجرایی مدارس مدیر مدرسه در زمان ثبت نام از دانش آموزان جدید ، تصویر صفحه اول و درصورت داشـتن توضیحات ، تصویر صفحه توضیحات را با اصل شناسنامه تطبیق داده و مراتب تطبیق را با قید تاریخ درپشت تصویر شناسنامه ثبت و امضا نماید .
:۱۲-۱:تطبیق و امضای مدیر قبلی کفایت نمی کند .
:۱۲-۲:ثبت تطبیق در فرم جداگانه ، روی پوشه ثبت نام یا روی تصویر شناسنامه صحیح نمی باشد .

(کیلیک مدرسه)
-۱۳:تهیه روپوش و لباس در مدارس دخترانه و پسرانه به عهده اولیای دانش آموزان بوده و طبق بند  ۱۲قسمت ب ماده  ۱۰آیین نامه اجرایی مدارس و ضوابط مندرج در فصل پنجم همان آیین نامه انجام می گیرد.
 :۱۳-۱برای رعایت حال اولیای دانش آموزان ، هر ساله از تغییر رنگ و نوع روپوش و لباس دانش آموزان اجتناب نموده
و ترتیبی اتخاذ گردد تا چنانچه لباس دانش آموزی در سالهای بعد نیز قابل استفاده باشد بتواند از آن استفاده نماید.
:۱۳-۲با توجه با واگذاری نظارت و مدیریت موضوع به سازمان دانش آموزی ، دسـتورالعمل تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.


-۱۴با توجه به نقش و اهمیت شـفاف سازی امور به ویژه اقـدامات مالی و گزارش هزینه کردها در جلب مشارکت های مردمی ، اعتماد اولیا و رضایتمندی آن ها ضـروری است گزارش مالی مدرسه )درآمدها ، هزینه ها به تفکیک سرفصل (در ایام ثبت نام در معرض دید نصب و به صورت مکتوب به اولیا ارایه گردد .

-۱۵درصورت ارائه معرفی نـامه از نهادها و موسـسات خیریه رسـمی مساعـدت های لازم برای ثبت نام دانش آموزان تحت پوشش آن ها معمول گردد.
 -۱۶:مسـئولیت تمامی امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان مطابق آیین نامه اجرایی مدارس و آیین نامه های آموزشـی هریک از دوره های تحصیلی بوده برعهده مدیران مدارس می باشد



منبع: kilikmadrase.ir

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۲۳:۵۸


به منظور یکپارچه سازی صدور کارت شناسایی فرهنگیان سراسر کشور ،مقرر گردیده کارت شناسایی تمامی شاغلین در آموزش وپرورش با نظارت مرکز حراست وزارت توسط شرکت طرف قرارداد صادر شود.لذا شایسته است مدیران محترم موضوع را به شرح زیر به تمامی همکاران شاغل در مدارس تحت مدیریت خود اطلاع رسانی نمایند:


    ثبت نام برای دریافت کارت شناسایی با مراجعه به سامانه اینترنتی card.medu.ir امکان پذیر می باشد.

    آخرین مهلت ثبت نام تا مورخه 30/7/98 تعیین شده است .(همکاران متقاضی انتقال ، لطفا در خواست خود را به تعویق بندازید و پس از اول مهرماه اقدام کنید تا وضعیت انتقال شما مشخص شود.)

    فرایند رفع مغایرت (در صورت وجود مغایرت مشخصات) : در مرحله اول توسط متقاضی با انتخاب گزینه مغایرت وثبت مورد مغایر توسط متقاضی و در مرحله بعدی دریافت ورفع نواقص برعهده کارشناسان کارگزینی وفناوری اداره می باشد.

    فرایند تایید: پس از ثبت نهایی توسط متقاضی ،صحت وسقم اطلاعات ثبت شده ،توسط مسئولان حراست وامور اداری منطقه بررسی وپس از تایید به حوزه ستادی ارسال خواهد گردید.

    فرایند تحویل : پس از ارسال وچاپ کارتها در مرکز وزارت ،طی تشریفات اداری وبا اخذ کارت شناسایی قبلی توسط حراست اداره تحویل داده خواهد شد .




ابتدا راهنمای زیر را مطالعه کنید سپس برای ورود به سایت اینجا را کلیک کنید



برای ثبت درخواست صدورکارت به سامانه مورد نظر مراجعه کرده و مراحل زیر را انجام دهید :


سوال: تا چند بار می‌توان از درخواست رمز برای موبایل، استفاده نمود؟

هر فرد حداکثر تا سه بار می‌تواند درخواست رمز از طریق موبایل نماید. پس از آن امکان دریافت مرز وجود ندارد. لطفا در نگهداری آن دقت فرمایید



منبع: kilikmadrase.ir

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۲۳:۴۵

🔴✨مدت بایگانی مدارک و نحوه ی امحاء مدارک آموزشگاه✨🔴🔰🔰


⏺ بخشنامه های عادی پایان هر سال امحا گردد. دستورالعملهای معتبر تا دو سال.


⏺ برگه های امتحانی دانش آموزان امتحانات داخلی 6 ماه و امتحانات نهایی 1سال بایگانی سپس امحا گردد.


⏺ صورتجلسه های امتحانات به مدت 3 سال بایگانی سپس امحا گردد.


⏺ دفاتر اندیکاتور  در مدرسه برای همیشه بایگانی گردد.


⏺ دفاتر کلاسی  به مدت 1 سال در مدرسه بایگانی سپس امحا گردد.


⏺ پرونده های مشاوره دانش آموزان  بعد از 2سال امحا گردد.


⏺ دفاتر امتحانات و آمار برای همیشگی بایگانی خواهند شد.


⏺ دفاتر حضور غیاب همکاران برای همیشه در مدرسه می مانند.

 

⏺ دفاتر اموال برای همیشه در مدرسه می مانند.

➖➖➖➖➖➖➖➖

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۰۱:۱۱

:

🥀🌺 10 نکته و مشکل اساسی در آموزش و پرورش ایران

🌺۱- آموزش حفظیات و عدم کارایی عملی

به جای تفکر، به حفظیات و انباشت اطلاعات (که نیمی از آن بی‌فایده و بلا استفاده است)، تاکید می گردد. 

دانش‌آموزان را به از بر کردن ماشین‌وار محتوای نقل وا می‌دارد.

از این بدتر، آنان را به ظرف‌ها و مخزن‌هایی مبدل می‌کند که باید به وسیله‌ی معلم پر شود. هر قدر این ظرف‌ها با فروتنی بیشتری اجازه دهند که پرشان کنند، دانش‌اموزان بهتری خواهند بود.


🌺۲- آموزش سکوت


نقش دانش‌آموز ایرانی در فرایند آموزش و پرورش، صرفا آموختن و فرا گرفتن و سکوت در برابر معلم است.

 جایگاه و موقعیت معلم، چنان رفیع و دست نایافتنی می‌شود و چنان قدسیتی به آن داده می‌شود، و از سوی دیگر، رعب‌انگیز و ترس‌آلود می‌شود که دانش‌آموز چاره‌ای جز سکوت در برابر آن نمی‌یابد.

نظام آموزش و پروش غیر دموکراتیک، میوه‌ی ترس و سکوت را در دهان فرهنگ می‌نهد.


🌺3- آموزش تقلید و پیروی

در آموزش مبتنی بر سلطه


معلم می‌گوید و دانش‌آموز صرفا مجاز است که سخنان مربی‌اش را تکرار و تصدیق کند. در این شیوه‌ی آموزش، معلم، تماما زبان است و دانش‌آموز، تماما گوش. 

معلم، کارساز است و دانش‌آموز، کارپذیر. معلم، به منزله‌ی مراد است و دانش‌آموز به منزله‌ی مرید.

در آموزش تقلیدی، پرسش و نقد ممنوع است.

 روحیه‌ی پرسشگری از آن آموزش آزاد مبتنی بر تعامل است. 

 در حالت پیروی، انفعال و خمودگی رشد می‌کند. 


🌺۴- آموزش عدم مدارا


یکی دیگر از کارکردهای اساسی آموزش و پرورش توسعه یافته، پرورش شخصیت‌های مداراگر است.

اما نتیجه‌ی آموزش و پرورش در ایران، دامن زدن به کم تحملی و عدم مدارا با کسانی است که اندیشه‌ی دگر دارند. 

هر صبحگاه، مدارس چونان پادگان‌های نظامی، از جلو نظام می دهند و مرگ بر این و آن بر زبان دانش‌آموزانش جاری شده و کینه‌توزی‌های تاریخی دامن زده می‌شود 


این نظام اموزشی چگونه می‌تواند شهروندانی مداراجو و صبور تربیت کند؟

 

🌺۵- جای خالی هنر


هنر، صرفا گذران وقت و سپری کردن ساعاتی از روز نیست.

 هنر، بیهوده زیستن نیست.

 هنر، شیوه‌ای موثر در تربیت احساسات و توسعه ی زیبایی‌های درون و پرورش حس زیبا دیدن و زیبا زندگی کردن است. 


هنر، آدمی را به خویشتن نزدیک می‌کند

جای خالی هنر در روند آموزش و پروش، عمیقا احساس می‌شود. از میان هنرهای مختلف، جای خالی موسیقی، دل‌آزار است. روح‌های زمخت، نشان می‌دهد که از ظرافت‌های هنر و زیبایی موسیقی، بی بهره‌اند و در سرزمین رازآلود هنر گام نزده‌اند. 


🌺۶-  تربیت، نه برای اکنون


نظام آموزش و پرورش، شاگردانش را برای زندگی در جهان کنونی پرورش نمی‌دهد. زندگی "اکنونی و این جایی".  شاگردانش را برای بنا نهادن ساختار دموکراتیک پرورش نمی‌دهد.

 ساختار غیر دموکراتیک آموزش و پررورش در ایران، ماحصلی جز شخصیت‌های غیر دموکراتیک نیست. 


🌺۷- جای خالی شادکامی


تلخ زیستن و تلخ کامی بر آموزش و پرورش ایران سایه گسترده 

 و لذت زیستن را از شاگردان مضایقه می‌کند.

 شادابی  به نحو ضمنی و نانوشته جایی در مدارس ندارد. 

مناسک و شعایر تاریخی سوگ و برخی برنامه‌های حزین، به آسانی و در طول سال، در تمامی مقاطع و به انحا مختلف به اجرا در می‌آید، اما چندان خبری از جشن‌های شادی‌بخش در میان نیست. 


🌺8 -ارزشیابی های نادرست


 معمولا در شیوه های رایج ارزشیابی و نمره دهی پایان نیمسال و آخر سال بویژه در مقاطع متوسطه اول و دوم ، ایرادات و اشکالات زیادی وجود دارد بطوریکه گاهی دبیران ، تحت تأثیر و فشار مدیران ، و بالا بردن درصد قبولی دانش آموزان ، مبادرت به پرکردن لیست نمرات بصورت غیر واقعی ، با توجیهات مضحک مینمایند .


🌺9 - نبود عدالت آموزشی


عدم وجود عدالت آموزشی ، توزیع غیر عادلانه سخت افزارها و نرم افزارها ، امکانات آموزشی در سراسر کشور و ...

همچنین بی توجهی به سطوح آموزشی و تفاوتهای اجتماعی و فرهنگی در تألیف کتب درسی

 

🌺10- ناکارآمدی


ناکارآمدی آموزش و پرروش، سبب شده که اهداف آموزشی که برای وصول به آن برنامه‌ریزی می‌شود، نافرجام باقی بماند.

 از این رو است که حدود شش سال (در مقطع راهنمایی و دبیرستان)، زبان انگلیسی تدریس می‌شود، اما فارغ التحصیلان این نظام آموزشی حتی از بیان جمله‌ی ساده انگلیسی عاجزاند.

 همین‌گونه است ریاضیات، فیزیک، شیمی و دیگر دروس. ناکارآمدی آموزش و پرورش سبب شده است که جریان غیر رسمی آموزش در آموزشگاه‌ها و تجارتخانه‌هایی دیگر رشد کند.🌺💐🌾🍀🌸🌹🥀🌺

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۸ ، ۱۳:۱۷

دریافت
عنوان: نگارش جدید توصیفی
حجم: 9.8 مگابایت

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۲۳:۲۱

دریافت
حجم: 786 کیلوبایت

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۲:۴۰

۳ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۸ ، ۲۲:۳۲

دریافت
عنوان: نکات کلاس داری
حجم: 531 کیلوبایت

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۷

۲ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۲:۳۴

دریافت
حجم: 12.8 مگابایت

این نرم افزار دارای دو بخش آزمون ساز و آزمون گیر میباشد. توسط این نرم افزار مفید شما در هر زمینه ای می توانید سوال طرح و گزینه ها را برای آن مشخص کنید. از مشخصه های بارز این نرم افزار می توان به محیط کامل فارسی ، تعیین زمان برای پاسخگویی به هر تست ، امکان اضافه کردن عکس به سوالات ، ایجاد ازمون تحت شبکه و ایجاد آزمون برای سی دی اشاره کرد

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۶