آموزش مدارس و فضای مجازی

سناد-شاد-رایانه-

سناد-شاد-رایانه-

آموزش مدارس و فضای مجازی

روش استفاده از سناد و دانا و شاد(شبکه اجتماعی دانش آموزان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

0⃣2⃣✅ بیست نکته طلایی برای کنکوریها

 

⚠️نکات بهداشتی و خودمراقبتی که بایستی توسط داوطلبین در آزمونهای کنکور سراسری رعایت شود.

 

✍ تهیه و تنظیم :مسعود شجاعی

👤کارشناس آموزش و سنجش

 

1- حضور حداقل یکساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه برای انجام غربالگری و کنترل فردی

 

🚪درب حوزه آزمون یکساعت و نیم قبل از شروع آزمون،ساعت 6:30 صبح باز میباشد و حوزه آمادگی ورود داوطلبین را دارد.

 

❌ساعت 7:30 صبح درب حوزه های آزمون بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبین ممانعت بعمل خواهد آمد.

 

2-تشکیل صف جهت کنترل فردی و ورود به حوزه با اعلام مسئولین حوزه و رعایت فاصله دومتری از دیگران

 

3-پرهیز از هرگونه دست دادن،صحبت مستقیم و تماس با سایر شرکت کنندگان

 

❇️ در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی آزمون، حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.

 

4-تجمع نکردن در محل حوزه و محوطه بیرونی و مسیرهای تردد قبل،حین و پس از اتمام آزمون توسط داوطلبین و اولیا

 

5-نصب کارت ورود به جلسه قبل از ورود به سالن و قبل از کنترل فردی ،توسط خود داوطلب در سمت چپ سینه.

❇️ بهتر است از گردن آویز با طلق شفاف استفاده شود. 

 

6- حوزه­ های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه،ماشین حساب،کیف دستی،ساک دستی،کتاب،جزوه و ... معذور می­باشند.بنابراین اکیدا توصیه می­شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

♦️عوامل حوزه درصورت تحویل گرفتن و مفقود شدن وسایل داوطلبین، هیچگونه مسئولیتی درقبال آن ندارند.

 

7-بهمراه داشتن ماسک و دستمال کاغذی جیبی و درصورت امکان ژل ضدعفونی کننده شخصی و در صورت ضرورت دستکش لاتکس

 

❇️ همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی(بدون فیلتر)و استفاده صحیح از آن(از بالای بینی تا زیر چانه)،از ابتدای ورود به حوزه تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه الزامی می‌باشد.

 

❇️بهتر است شرکت کنندگان ماسک و دستکش ذخیره و دستمال کاغذی جیبی به همراه داشته باشند.

 

8-همکاری با مسئولین حفاظت آزمون در زمان غربالگری و کنترل فردی و ورود به حوزه امتحانی با آرامش و استقرار در صندلی خود با راهنمایی عوامل اجرایی حوزه

 

9-شستشوی دستها با صابون مایع و آب و یا استفاده از مایع ضدعفونی کننده در محل ورودی حوزه

 

10-رعایت کامل مسایل بهداشتی درصورت استفاده ضروری از سرویسهای بهداشتی حوزه آزمون و استفاده از دستمال کاغذی شخصی جهت استفاده از شیرآلات بهداشتی

 

❇️ ازتماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.

❇️ هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

 

11-رها نکردن دستکش،ماسک و سایر اقلام بهداشتی و مصرفی در محیط آزمون و انتقال آنها به سطلهای زباله 

 

12-همراه داشتن چند عدد مداد سیاه نرم،پاک کن و تراش شخصی.

جابجایی لوازم التحریر ممنوع میباشد.

 

13-بهمراه داشتن بطری آب آشامیدنی شخصی درصورت نیاز

 

14-دست نزدن به صندلی،ملزومات و پاسخنامه دیگران و ننشستن بر روی صندلی دیگران پس از ورود به سالن و استقرار فقط بر روی صندلی خود

 

15- دست نزدن به دستگیره ها،دربها،نرده ها،میزها،صندلیها،دیوارها،کلیدها،پریزها،تجهیزات سالن و کلیه وسایلی که بطور عمومی و مشترک استفاده میشوند.(در تمامی مراحل آزمون)

 

16-قرارندادن دفترچه سوالات و پاسخنامه بر روی زمین و محیطهای آلوده

 

17- گوش دادن و عمل نمودن به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود.

 

18-درصورتیکه داوطلب مایل به تحویل پاسخنامه قبل از اتمام آزمون باشد،بایستی موضوع را به نزدیکترین مراقب اعلام کرده و پس از اجازه و تحویل پاسخنامه و دفترچه،اجازه خروج دارد.

 

19-با اتمام آزمون،داوطلب بایستی در محل صندلی خود نشسته و منتظر جمع آوری پاسخنامه ها و دفترچه ها توسط مراقبان و رابطین باشد و با اجازه مسئولین حوزه بصورت مدیریت شده و انفرادی و با رعایت فاصله گذاری و اصول بهداشتی، محل حوزه را ترک نماید.

 

20- تکمیل فرم خوداظهاری توسط همه داوطلبان آزمون:

داوطلبان لازم است از روزدو‌شنبه1400/03/31 به سامانه

 salamat.gov.ir

 (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا)مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام نمایند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

 

❇️ داوطلبینی که علائم کرونا آنها از تاریخ 1400/03/24 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز یکشنبه 1400/03/30 لغایت سه شنبه1400/04/01 با مراجعه به لینک زیر مربوط به سازمان سنجش

http://register2.sanjesh.org/Corona/

 فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و مدارک را بارگزاری نمایید.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۲۲

#چاپ_لیست_و_نمرات_یک_صفحه

 

🔺آموزش چاپ لیست دانش اموزان و نمرات در یک صفحه در سامانه سیدا

 

با توجه به اینکه مرورگر توصیه شده برای استفاده از سامانه سیدا فایرفاکس است، در این اموزش مراحل اموزش را برای این مرورگر بیان میکنیم .

 

🌑توجه: برای کسب بهترین نتیجه، حتما مرورگر شما باید به روز باشد و از اخرین نسخه استفاده کنید .

 

پس از صدور دستور چاپ، در سمت راست به تنظیمات چاپ دسترسی خواهید داشت . برای دسترسی به تنظمات بیشتر بر روی گزینه more settings کلیک کنید.

پس از انتخاب این گزینه و نمایش تنظیمات بیشتر برای چاپ، در قسمت scale مقایس بزرگ نمایی را کاهش دهید . این مقدار را به قدری کاهش دهید تا صفحات به یک صفحه کاهش پیدا کند 

🔹تنظیمات بیشتر برای چاپ در سامانه سیدا:

جهت چاپ رنگ بندی ها و جزئیات کامل صفحه در سامانه سیدا ، گزینه print backgrounds را تیک بزنید

 

جهت حذف ادرس سایت که در بالا و پایین صفحه نمایش داده می شود ، تیک گزینه print header and footers را بردارید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۰۷:۲۲

⚡️همکاران محترمی که سازمان مدرسه ی آنها در سیدا توسط کارشناس اداره تایید شده است

برای ارتقا پایه ی دانش اموزان باید از سال 99-1400 از طریق مسیر زیر عمل ارتقا دانش اموزان را انجام دهند.

 

عملیات اولیه

عملیات پیش ثبت نام

وضعیت ارتقا پایه دانش اموز

 

با ازمون و خطایی که برای چند مدرسه انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که عمل ارتقا باید از سال 99-1400 توسط مدرسه انجام شود.

و تا زمانی که عمل ارتقا از سال 99-1400 توسط مدرسه انجام نشود اسامی دانش اموزان در قسمت وضعیت ارتقا پایه دانش اموز در سال 1400-1401 قابل مشاهده نیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۰۷:۰۸

سلام همکاران گرامی

 

🔴نکته خیلی خیلی خیلی مهم🔴 

 

✅جهت تعریف سازمان جهت پایه های تحصیلی خودتان حداکثر ظرفیت ها را ۳۴ نفر برای ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۳۶ و ۲۸ نفر برای کار و دانش تعریف کنید .  

 

🔴مثال : اگر پایه اول شما ۸۰ دانش آموز است و مثلا کلاس اول الف شما ۲۵ و اول ب ۲۶ و اول ج ۳۲ و اول د ۳۵ ، شما نباید مجموع نفرات در پایه اول را در تعریف سازمان وارد کنید . و می بایست برای تمامی پایه های خود ۳۴ نفر را در ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۳۶ و ۲۸ نفر را برای کار و دانش تعریف کنید . 

 

☢ لذا براساس برنامه توسعه سنواتی اگر شما دانش اموز بیشتر از اون سقف داشتید بایستی کتبا به اداره خود اطلاع رسانی نمائید که از نظر فضا وامکانات و..... برای مثلا سه نفر جای خالی و جای ثبت نام دارید و سپس در سیدا در آن‌پایه ارسال به منطقه را زده و اداره به شما مجوز اضافه کردن خواهد داد . 

درغیر اینصورت اگر شما تعداد دانش اموزان کلاس را افزایش دهید و بیش از مقادیر بالا وارد کنید وبیشتر از سقف مجاز باشد در صورت بروز اتفاق ، دردسرهای بعدی متوجه شما خواهد بود .

 

🔴 لذا حتما قبل از اینکار با مسول فناوری وکارشناس طرح وبرنامه منطقه خود هماهنگی لازم را داشته باشید .‌

 

✅ متاسفانه در تمامی کشور به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق و صریح اکثر مدارس این اشتباه را انجام دادند و ظرفیت ها را به صورت مجموع کلاس ها وارد کردند . 

 

 

✅ نمونه تعریف صحیح در سازمان .👇

 

✅ اول ۳۴

✅ دوم ۳۴

✅ سوم ۳۴

✅ چهارم ۳۴

✅ پنجم ۳۴

✅ ششم ۳۴

 

🔴❌ نمونه غلط در تعریف سازمان و ظرفیت ها 

 

❌ اول ۸۰ 

❌دوم ۱۳۰

❌سوم ۷۰

❌چهارم ۸۰

❌ پنجم ۹۰

❌ ششم ۸۲

 

❌ این نمونه همکاران گرامی کاملا اشتباه است . 

 

💯 همکاران محترم گواه این قضیه پیش فرضی می باشد که سامانه سیدا در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ تمامی ظرفیت ها را ۳۵ تعریف کرده است .‌

 

 

⭕️ با تشکر طالب بارانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۰۷:۰۴

🔻تاریخ برگزاری #کنکور ۱۴۰۰ اعلام شد

🔹گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر

🔹گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر 

🔹گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر 

🔹گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر 

🔹گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۰۷:۰۰

📌قابل توجه کلیه مدیران و مدیرآموزگاران:

✅راهنمای مدیریت کاربران در سیدا:

مدیران و مدیرآموزگاران محترم با مطالعه دقیق این راهنما پاسخ کلیه مشکلات خود در مورد تعریف همکاران در سیدا را دریافت می کنند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

قسمت1⃣) تعریف همکارانی که کد پرسنلی ندارند:

برای همکاران فاقد کدپرسنلی ابتدا از مسیر زیر مشخصات خواسته شده را وارد کنید:

🔶اطلاعات اولیه --- سازماندهی و ثبت نام --- مشخصات پرسنل غیررسمی مدرسه --- ایجاد

✅در این بخش به جای کدپرسنلی نیز کد ملی را وارد کرده و سایر فیلدها را تکمیل و در نهایت تایید نمایید.(توجه کنید که تکمیل فیلدهایی که ستاره دار نیستند مثل فیلد 《شماره تاییدیه گزینش》اختیاری است)

⭕️ادامه فرایند تعریف نام کاربری همکاران فاقد کد پرسنلی کاملا مشابه همکاران دارای کدپرسنلی است که در ادامه توضیح داده می شود.⭕️

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

قسمت 2⃣) تعریف نام کاربری همکاران دارای کدپرسنلی:

برای همکارانی که کدپرسنلی دارند از مسیر زیر اقدام کنید:

🔶مدیریت کاربران --- انتصاب و دسترسی --- لیست پرسنل مدرسه در دوره جاری --- ایجاد

✅در اینجا با ورود کدپرسنلی همکار جستجو را می زنیم تا مشخصات همکار نمایش داده شود،سپس مقدار مناسب را برای سایر فیلدها انتخاب کرده و در نهایت تایید کنید.
با اینکار نام کاربری و کلمه عبور همکار ایجاد می شود.(نام کاربری = کدملی  و   کلمه عبور= کد پرسنلی)

اگر همکاری در مدرسه چند پست دارد  مراحل گفته شده در قسمت2⃣ را برای هر پست یکبار تکرار کرده و هر بار پست موردنظر را انتخاب نمایید.

⭕️اگر کدپرسنلی همکاری را وارد کردید و بعد از جستجو مشخصات وی نمایش داده نشد،برای این همکار ابتدا مطابق توضیحات قسمت1⃣ مشخصات را وارد کنید.⭕️

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

قسمت3⃣) همکارانی که رمز خود را فراموش کرده اند یا باید حذف شوند:

برای ریسیت رمز همکار یا حذف نام کاربری وی در صورت نیاز از مسیر زیر اقدام کنید:

🔶 مدیریت کاربران --- انتصاب و دسترسی --- تعریف کاربران --- یافتن همکار در لیست

✅در آخر ردیف هر همکار در لیست دو گزینه وجود دارد : بازیابی - حذف
با انتخاب گزینه 《بازیابی》 رمز همکار دوباره به کدپرسنلی ریسیت می شود.
با انتخاب گزینه 《حذف》دسترسی و نام‌کاربری همکار حذف می شود.
(در صورتی که همکاری از مدرسه منتقل شد باید هم از لیست پرسنل مدرسه و هم از لیست کاربران حذف شود.)

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
نکات مهم)

🛑اگر همکاری توسط مدیر تعریف شده است ولی نمی تواند وارد شود،مدیر باید کاربری وی را بازیابی کند.(طبق توضیحات قسمت3⃣)

🛑همکارانی که رمز اولیه خود را در گوشی تغییر داده اند به دلیل اینکه در بعضی گوشیها اعداد با نوشتار فارسی وارد شده اند،نمی توانند در کامپیوتر یا لپ تاپ دوباره وارد سیدا شوند.
به همین جهت بهتر است رمز اولیه را در کامپیوتر تغییر دهند.

🛑برای عملکرد درست سامانه سیدا حتما مرورگر خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۰۰ ، ۰۶:۵۲