آموزش مدارس و فضای مجازی

سناد-شاد-رایانه-

سناد-شاد-رایانه-

آموزش مدارس و فضای مجازی

روش استفاده از سناد و دانا و شاد(شبکه اجتماعی دانش آموزان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۲۷ ق.ظ

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به نشانی Shad.medu.ir به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است . زیرساخت اجرای این طرح ، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است .

برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌ دور از تداخل سایر کاربران فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید: سامانه دانش آموزی شاد shad.medu.ir

 

 

 

 

راهنمای تصویری استفاده از سایت شاد شبکه اجتماعی دانش آموزان

دانش آموزان ، معلمان و مدیران مدارس به عنوان کاربران اصلی سامانه شاد می باشند به همین منظور آموزش و پرورش برای راحتی این کاربران راهنمای کاملی را ارایه نموده است تا داوطلبان بتوانند به راحتی از این سامانه استفاده کنند . در راهنمای استفاده از شبکه شاد و بات شاد موارد زیر ارائه شده است :

       کاربران شبکه اجتماعی شاد  مدیر، معلم، دانش‌آموز و کارشناسان مناطق آموزش و پرورش

 

 راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط مدیران

1) مدیر مدرسه باید ابتدا وارد سامانه سناد شود و از میان 5 پیام رسان سروش ، آی گپ ، بله ، روبیکا و گپ یکی را انتخاب کند سپس مدیر مدرسه باید در همان سامانه سناد اطلاعات معلمان که شامل : کد ملی و شماره همراه آن ها می شود ، مطابق تصویر زیر ثبت نماید .

 

 

2) در صورتی که مشخصات معلم ظاهر نشد در فیلدهای زیر مشخصات وی را وارد کنید .

 

 

3) در ادامه برای هر معلم کلاس های درسی را مطابق مراحل زیر تخصیص دهید و از منوی امور دفتری برروی گزینه مدیریت کالس ها کلیک کنید و سپس روی گزینه ادامه کلیک کنید .
 

 

4) در ستون نام دبیر درس هایی که دبیرآن ها تعریف شده قابل مشاهده اســت . ودرس هایی که دبیر آن ها مشخص نیســت در ستون دبیر دکمه « تعیین دبیر» نمایش داده می شود . 

 

 

5) پس از کلیک کردن روی دکمه « تعیین دبیر» ، در پنجرهای بازشده و در قسمت « کد ملی دبیر» کد ملی معلم را وارد کنید.پس از وارد کردن کد ملی نام و نام خانوادگی شماره موبایل معلم مشاهده می شود .

 

 

6) در پنجره زیر بر روی دکمه « ویرایش » کلیک کنید  و در صورت نیاز مشخصات خود را ویرایش نمایید.

تغییر شماره تلفن همراه در این پنجره قابل انجام است .

 

 

نکته :  برای مشاهده مشخصات مدیریا ویرایش مشخصات در سامانه سناد در گوشه باالی سمت چپ سامانه سناد مطابق تصویر زیر که اسم مدرسه قابل مشاهده است، برروی منوی « پروفایل من » کلیک کنید .

 

 

نکته : برای تعریف کادر اجرایی مدرسه در سامانه سناد در گوشه باالی سمت چپ سامانه سناد مطابق تصویر زیر که اسم مدرسه قابل مشاهده است، برروی منوی « مدیریت کاربران مدرسه » کلیک کنید سپس در پنجره ی بازشده با ورود کد ملی نقش مربوطه را تعریف نمایید .

 

 

7) مدیر مدرسه پس از انتخاب پیامرسان و تعریف معلمان و کلاس های آنها در سامانه سناد باید در تلفن همراه خود نرم افزار پیام رسان منتخب را دانلود و نصب نماید سپس در پیام رسان منتخب گزینه ی بات شاد را اجرا نماید .

سپس در صفحه بازشده با انتخاب نقش « مدیر» فرایند احراز هویت خود را تا پایان و مشاهده کلاس ها و معلمان مدرسه خود ادامه دهد سپس به معلمان اطلاع دهد . معلمان باید پیام رسان منتخب را نصب نمایند و آنها نیز با استفاده از منوی بات شــاد در پیام رسان منتخب مرحله ی احراز هویت را تا پایان ادامه دهند . 

مدیر مدرسه بعد از احراز هویت معلمان باید پیام رسان منتخب را به اطلاع دانش آموران مدرســه برساند که آنها نیز فرآیند احراز هویت را در سامانه ir.medu.shad انجام دهند . تصویر زیر یک بات شاد ناموفق توسط مدیر را نشان می دهد . 

 

 

8) تصویر زیر اجرای موفق بات شاد توسط مدسران رانشان می دهد . 

 

 

 راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط معلمان 

 معلم پیام رســان منتخب مدرســه را نصب و با استفاده از بات شاد در پیام رسان منتخب، با انتخاب نقش معلم و ورود کدملی احراز هویت انجام داده و کلاس های درس خود را مشاهده می نماید .

 

 

 راهنمای تصویری ورود به بات شاد توسط دانش آموزان 

اولیا دانش آموز یا شــخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه باید نسخه ی جدید پیام رســان را نصب نماید و از طریق گزینه ی بات شــاد با انتخاب نقش « دانش آموز »  به لینک shad.medu.ir متصل شــده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق با فرم زیر به کلاس خود در مدرسه متصل شود .

 

 

 

همچنین لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش علاوه بر آموزش از طریق شبکه های اجتماعی روزانه برنامه های کلاسی را از طریق رسانه ملی نیز برگزار می کند . برنامه روزانه رسانه ملی تلویزیون برای دانش آموزان در مقاله ذیل آماده شده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی